hoppning!

Idag hoppade jag astra!
gick ut och smörjde sadeln och då kom Camilla och sa att hon skulle ned till paddocken och hoppa Dacke för att det är en hopptävling den 29 agusti.
Så jag hämtade Astra och borstade av henne lite snabbt sen tränsade jag och gick ned till paddocken när vi kom ned byggde jag upp en oxer på 35cm, ett kryss på 30cm samt 4 trav bommar gjorde dom i dacke avstånd så det blev ungefär två astra travsteg :P hoppade upp och travade runt lite men inte så mkt det var ganska varmt så ville inte trötta ut henne :) testade trava över travbommarna gick inte så bra efter som dom var i dacke avstånt men hon försökte iallafall:)sen tog jag en galopp innan jag hoppade av och sprang över både krysset och mini oxern är lite feg att hoppa henne så ville se om hon klarade det utan mig först! :) det gjorde hon så hoppade upp igen och hoppade både oxern och krysset två gånger sen fick hon en liten vilo paus eftersom hon inte har sån bra kondis och var ganska varmt. När hon vilat klart skulle jag testa hoppa krysset en gång till denna gång i galopp bestämde mig försent och tvekade så tant stannade tog om det igen och nu var jag mer bestämd och tant hoppade!:) sen uppnade jag grinden från Astras rygg och vi red rakbanan fram och till baka travade och tog en galopp sen gick jag med henne hem:)

bild från 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0