tömmhoppning xD

idag var jagoch hjälpte Carina och red candie vi hoppade sen kom tove och vi gick till astra. vi tog in henne och avhårade henne sen selade vi och gick ut ipaddocken uppvärtmningen bestog av tempo växlingar övergångar och volter medans tove tog fram bommar mm.
sen la tove ut travbommar med två steg i varje gick bra sen fick astra pusta lite innan det bara blen två bommar med två galoppsprång imellan fast vi travade tove satt upp massa koner oxå som vi körde slalom imellan gick hyfsat bara det att jag inte såg nått xD sen la vi upp ena hindret till ett kryss och hoppade från båda hållen åt ena det med bommen först gick det bra åt men när hon skulle ha hindret först smet homn åt sidan för jag är inte så bra på att styraxD sen la vi upp båda till hinder och hon hoppade fint. sen fick hon dra lite pressening som miljö träning innan vi släppte honmedans astra betade visade jag tove hur man skulle hoppa bock upp och sen testade vi att sitta två på henne tove vanligt o jag på rumpan gick bra hon hade öronen frammåt och verkade inte tycka det var jobbigt men vi satt bara en liten stund. jag red även lite utan nån ting och tant SVÄNGDE! när jag ville (hon brukar inte gö det) även i traven i ena varvet gick det lite bättre än i andra stannade även när jag ville tog två galopper oxå:) red/körde kanske 40min. tant fick även stå lös och medans vi tittade på när raul red nisse hon var duktig och stod still även om det fanns gräs i närheten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0